«Яндекс.Метрика» — безкоштовний сервіс, призначений для оцінки відвідуваності веб-сайтів, і аналізу поведінки користувачів.
«Яндекс.Метрика» стала загальнодоступною 24 квітня 2009 року.
Лічильник «Яндекс.Метрика» працює за принципом звичайного лічильника відвідувань: JS-код — встановлюється веб-майстром на сторінках сайту і збирає дані про кожному відвідуванні.
Сервіс інтегрований з Яндекс.Діректом і Яндекс.Маркетом і дозволяє групувати відвідувачів ресурсу за кількома параметрами.
Яндекс.Метрика вимірює конверсію сайту та інтернет-реклами. При розрахунку конверсії сервіс оцінює, яка частка відвідувачів сайту досягла «мети», тобто:
— дійшла до деякої сторінки, відвідування якої можна розцінювати як досягнення результату,
— переглянула певну кількість сторінок, що є показником успішності кампанії,
— виробило певну дію (клік на кнопку, завантаження прайс-листа і т. д.).
Лічильником Яндекс.Метрики може бути задано до 100 «цілей».
Метрика дозволяє не враховувати небажані переходи (власні переходи, з певних IP-адрес, визначених джерел) і модифікувати вхідні дані, видаляючи з URL задані параметри.
Доповідь про Яндекс.Метриці на конференції Webit Congress 2011
Яндекс.Метрика надає дані за поточний день. Звіти оновлюється з періодичністю раз в 5 хвилин.
Є функція моніторингу доступності сайту з можливістю отримувати SMS-повідомлення, коли сайт недоступний користувачам.
Для створення детальних звітів в сервіс вбудований спеціальний «Конструктор звітів».
Для аналізу послідовності перегляду користувачами сторінок і розділів сайту Метрика надає «Карту шляхів» по сайту (звіт показує основні напрямки переходів користувачів по сайту і представляє собою граф, в якому вершини — це сторінки або розділи сайту, а ребра — це шляхи користувачів).
Аналіз юзабіліті сторінок представлений «Картою посилань» (посилання на карті підсвічуються різними кольорами — залежно від їх популярності, при наведенні на посилання показується статистика переходів по ній) і «Картою кліків»(на відміну від «Карти посилань», відображає кліки по всім елементам сторінки, а не тільки тим, які є посиланнями). Справедливості заради варто відзначити, що карта посилань дає правдиву інформацію тільки для статичних сайтів (сайтів, на яких елементи навігації нерухомі) і сайтів, на яких елементи управління (меню, посилання) не мають вкладеності, тобто ці елементи не повторюються на інших сторінках.
У грудні 2010 року стало відомо про купівлю «Яндексом» сервісу Вебвізор.
21 квітня 2011 року технологія Вебвізор була інтегрована в Яндекс.Метрику. Вебвізор записує дії відвідувачів сайту і дозволяє переглядати їх в режимі «живого відео». Скориставшись плеєром, можна побачити точне повторення всіх дій відвідувача на сайті, як якщо б дивилися в його монітор: рухи миші, кліки, прокрутка сторінки, натиснення на клавіші і заповнення форм, виділення і копіювання тексту.
Наприкінці липня 2011 року в ході скандалу, пов'язаного з індексуванням пошуковою системою Яндекса посилань, ведучих на конфіденційну інформацію з Інтернет-магазинів, розробники движка Shop-Script, на якому був зроблений ряд осоромитися Інтернет-магазинів, не відмовляючись від своєї вини, заявили в блозі на сайті Хабрахабр, що всі постраждалі Інтернет-магазини об'єднує одна ознака — вбудований код Яндекс.Метрики. В якості оперативного вирішення проблеми був випущений патч, який вирізав конфіденційні параметри із заслання до її передачі в Яндекс.Метрику.
Лічильник Яндекс.Метрики також сумісний з AJAX - та Flash-сайтів.
Також з 7 квітня 2008 року дані з Яндекс.Метрики стали впливати на вартість переходу по рекламних посиланнях на сайтах Рекламної мережі Яндекса.
З 23 січня 2012 року Яндекс.Метрика впровадила інструмент «Аналіз форм», який дозволяє оцінювати якість форм. З його допомогою можна провести повноцінний аналіз форми і зрозуміти, що можна поліпшити і як збільшити показники конверсії.